Saturday, December 8, 2012

Des Petits Hauts


EN If there's tradmark that I'd like to talk about, it's this one. "Des Petits Hauts", I discovered it in Arcachon, in the South-West of France. They have a lot of adresses in Paris, but I found them there. And since then, each time I go there, I just can't help myself but go in this shop. Its a label I really love, and I have a  loooot of clothes from them. 

I find that this tradmark try to make you feel a dreamy and sophisticated message (or that's how I feel about it), without being too girly or too pinky. I'm totally in love with their work, collections after collections. If I was rich, I'd buy everything! 

Here's a few pictures of the new collection (winter/autumn), but don't hesitate to go to see by yourself...

FR Si il y a une marque dont j'aimerai parler, c'est de celle-ci. "Des Petits Hauts", je l'ai découvert à Arcachon, dans le Sud Ouest de la France. Ils ont beaucoup d'adresses à Paris, pourtant je les ai trouvé là-bas. Et depuis, à chaque fois que je me rends dans cette ville, j'y vais directement  C'est une marque que j'affectionne particulièrement; j'ai énormément de pièces d'eux. 

Je trouve que la marque fait passer un message rêveur et raffiné (ou du moins c'est ce que je sens), sans pour autant tomber dans le rose guimauve. Je suis totalement amoureuse de leur travail, collections après collections. Si j'avais les moyens, j'achèterai tout! 

Voici quelques images de la nouvelle collection (automne/hiver), mais n'hésitez pas à aller voir par vous-même...



www.despetitshauts.com


follow me on  bloglovin'




No comments:

Post a Comment